Klacht

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijken doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in een huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Een klacht kan immers ook worden beschouwd als een tip om zaken te verbeteren.

Als u een afspraak maakt om een klacht te bespreken horen wij graag tevoren dat het om een klacht gaat, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.

  1. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of op de pagina van de betreffende praktijk downloaden. De klacht wordt door de huisartsenpraktijk zelf behandeld. Een klacht op schrift biedt iets meer rust om zaken uit te zoeken voordat het tot een gesprek kan komen.

  2. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verloopt, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl.
Trefwoorden: